پراکندگی جغرافیایی انواع ماهی ها

اگرچه اطلاعات زیادی در مورد پراکندگی جغرافیایی کنونی ماهی آکواریومی آب شور وجود دارد، اما در مورد چگونگی این توزیع بسیار کمتر شناخته شده است.

بسیاری از بخش‌های جانوران ماهیان آب‌های شیرین آمریکای شمالی و اوراسیا با هم مرتبط بوده و بدون شک منشأ مشترکی دارند.

جانوران آفریقا و آمریکای جنوبی به هم مرتبط هستند، بسیار قدیمی هستند و احتمالاً بیانگر دور شدن دو قاره از هم هستند.

جانوران جنوب آسیا با جانوران آسیای مرکزی مرتبط است و به نظر می رسد که بخشی از آن وارد آفریقا شده است.

جانوران بسیار بزرگ ساحلی اقیانوس هند و اقیانوس آرام گرمسیری یک مجموعه مرتبط را تشکیل می دهند، اما جانوران سواحل گرمسیری اقیانوس اطلس، اگرچه شامل اجزای هند و اقیانوس آرام است، نسبتا محدود و احتمالاً جوانتر است.

جانوران دریایی قطب شمال و قطب جنوب کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند. ماهی زینتی گیاه خوار ساحلی اقیانوس آرام شمالی کاملاً متمایز هستند و جانوران اقیانوس اطلس شمالی محدودتر و احتمالاً جوانتر هستند.

ماهی‌های اقیانوسی پلاژیک، به‌ویژه ماهی‌های آب‌های عمیق، در سراسر جهان مشابه هستند و از نظر گروه‌های خانوادگی، انزوای جغرافیایی کمی نشان می‌دهند.

زیستگاه اقیانوسی عمیق در سرتاسر جهان تقریباً یکسان است، اما تفاوت‌های گونه‌ای وجود دارد که مناطق جغرافیایی تعیین‌شده توسط جریان‌های اقیانوسی و توده‌های آب را نشان می‌دهد.

تمام جنبه های زندگی یک ماهی سرخو محلی با سازگاری با محیط کلی، فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی ارتباط نزدیکی دارد. در مطالعات، تمام جنبه های وابسته به هم ماهی ها، مانند رفتار، حرکت، تولید مثل و ویژگی های فیزیکی و فیزیولوژیکی باید در نظر گرفته شود.

تنوع بسیار زیاد چرخه های زندگی ماهی قزل آلا با سازگاری آنها با زیستگاه های بسیار متنوع مرتبط است. اکثریت آنها از تخم‌های نسبتاً کوچک چند روز تا چند هفته یا بیشتر پس از پراکنده شدن تخم‌ها در آب بیرون می‌آیند.

بچه های تازه بیرون آمده هنوز تا حدی رشد نیافته اند و تا زمانی که ساختارهای بدن مانند باله ها، اسکلت و برخی از اندام ها به طور کامل تشکیل نشده اند، لارو نامیده می شوند.

عمر لارو اغلب بسیار کوتاه است، معمولاً کمتر از چند هفته، اما می تواند بسیار طولانی باشد، برخی از لامپرها حداقل به مدت پنج سال به عنوان لارو ادامه می دهند.

ماهی های جوان و لارو قبل از رسیدن به بلوغ جنسی باید رشد قابل توجهی داشته باشند و جثه کوچک آنها و سایر عوامل اغلب به آنها حکم می کند که در زیستگاهی متفاوت از زیستگاه بزرگسالان زندگی کنند.

به عنوان مثال، بیشتر ماهیان ساحلی استوایی دارای لاروهای دریایی هستند. غذای لارو نیز متفاوت است و لارو ماهی ها اغلب در آب های کم عمق زندگی می کنند، جایی که ممکن است کمتر در معرض شکارچیان قرار بگیرند.

  • منابع:
    1. Fish | Definition, Species, Classification, & Facts | Britannica
  • تبلیغات: 
    1. چگونه می توان سطح کیفیت زندگی مردم را ارتقا داد؟
    2. ویژگی های انواع مختلف پنجره
    3. اطلاعاتی درمورد ذرت
    4. عجیبترین تئاتر خیابانی که با پروفیل آلومینیوم برگزار شد

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.