ارسال آبخوان دشت نهاوند به مریخ با موفقیت انجام شد

این مقاله یک سیستم آبخوان دشت نهاوند خودکار با استفاده از عملکردهای چند سنسور دما و رطوبت و آردوینو MEGA 2560 مرتبط با یک سیستم مانیتورینگ موبایل را ارائه می‌کند.

هدف این پروژه سنجش رطوبت و درجه حرارت بر اساس الگوریتم متغیر مربوط به نوع خاک است. متعاقباً، سیستم پمپاژ خودکار، محرک پمپ آب را به عنوان بازخورد در مورد نیاز آب کارخانه روشن و خاموش می کند.

این دستگاه ها با موفقیت برای نظارت بر مزارع در مقیاس بزرگ دانشگاه مدیریت و علوم، شاه علم، سلانگور، مالزی نصب شده اند. با اجرای این سیستم، مصرف آب به میزان قابل توجهی کاهش یافت و نیروی کار مورد نیاز حفظ شد.

علاوه بر این، برنامه تلفن همراه ارائه شده به کاربران اجازه می دهد تا در صورت نیاز به کیس نظارت و به صورت دستی کنترل کنند.در حال حاضر آب یک روز به دلیل کمبود در به دست آوردن آب تمیز برای مصارف خانگی از جمله آبیاری بسیار با ارزش می شود.

به منظور استفاده بهینه از آب، مکانیسم توسعه مکالمه آبی نیاز روز است. همچنین اتوماسیون در سیستم‌های کشاورزی برای بهینه‌سازی مصرف آب، کاهش هدر رفت آب و پیاده‌سازی فناوری روز در سیستم‌های کشاورزی یک ضرورت است.

سنسور رطوبت خاک دستگاه جدیدی است که میزان رطوبت خاک را حس می کند و با مکانیزم مناسب امکان آبیاری آب را بسته به میزان رطوبت خاک فراهم می کند.

این اجازه می دهد تا جریان آب و یا توقف آب به گیاهان با استفاده از یک سیستم آبیاری خودکار. این دستگاه از یک برد آردوینو تشکیل شده است که میکروکنترل کننده ای است که پمپ آب را فعال می کند و از طریق آبپاش سکوی چرخشی آب را به گیاهان می رساند.

برای پمپاژ آب از موتور پمپ شناور استفاده می شود. این سیستم از مصرف برق کم استفاده می کند و آب را تا 100 لیتر در ساعت پمپ می کند.