با قیر بشکه ای صادراتی موهای خو را رنگ مشکی کنید

در موارد متعددی از صنعت راهسازی خواسته شده است تا قیر بشکه ای صادراتی در زمینه مطالعات علمی و پزشکی با هدف اندازه گیری اثر سرطان زایی احتمالی دود برای 4500 کارمند مربوطه همکاری کند.

این مطالعات به طور مستقل توسط بالاترین مقامات بین المللی بهداشتی مانند WHO (سازمان بهداشت جهانی: یکی از نهادهای سازمان ملل) انجام شد.

اولین مطالعه اپیدمیولوژیک (IARC1) از سال 1996 توسط آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (CIRC یا IARC به انگلیسی) انجام شد که شامل 80000 کارگر اروپایی (15000 در فرانسه) بود.

نتایج این مطالعه اول ارتباط بین قیر و سرطان را رد کرد، اما انجام یک مطالعه اضافی برای سرطان ریه را توصیه کرد.

این مطالعه موردی دوم، IARC 2، بنابراین IARC 1 را تکمیل و روشن کرد، در سال 2004 آغاز شد و در آوریل 2011 منتشر شد. این مطالعه به کاهش مستمر قرار گرفتن در معرض دود قیر در دهه‌های گذشته اشاره کرد. همچنین نتیجه می گیرد که هیچ ارتباطی بین سرطان ریه و دود قیر وجود ندارد.

در 18 اکتبر 2011، IARC بیانیه‌ای مطبوعاتی منتشر کرد که در آن طبقه‌بندی جدیدی از “مواجهه شغلی با قیر و دودهای آن” پیشنهاد شد.

این حرفه به نوبه خود، در قالب یک بیانیه مطبوعاتی از سوی USIRF، در 20 اکتبر 2011، مجدداً بر تمایل خود برای حمایت از “…تمام مطالعات اضافی لازم، به ویژه با توجه به سوالات IARC که باز ماند». در حال حاضر در انتظار نتایج ارزیابی ANSES از خطرات سلامتی مرتبط با استفاده حرفه ای از محصولات قیری و افزودنی های آن است.

بخوانید: گاهشماری موضوعاتی که به مدت 15 سال توسط حرفه حمل و نقل جاده ای در ارتباط با نهادهای رسمی ملی و بین المللی ذی صلاح در این زمینه درمان شده است

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.