این فرآیند راهی کارآمد برای به دست آوردن پودر پارچه ابریشم است

ابریشم به عنوان یک فیبر پروتئینی که با زیست سازگاری بالا، زیست تخریب پذیری و سمیت کم مشخص می شود، عمدتاً به عنوان ساختارهای نساجی برای اهداف مختلف از جمله برای کاربردهای بیولوژیکی استفاده می شود.
موضوع کلیدی برای کاربرد نامحدود ابریشم پارچه کرپ مازراتی به عنوان یک اصلاح کننده، آماده سازی فرم مربوطه آن برای پوشش یا معرفی مواد دیگر است.
این مطالعه تولید پودر ابریشم را از پیله‌های Bombyx mori و پارچه ابریشمی بدون رنگ از طریق آسیاب برودتی ارائه می‌کند.
پیله ها قبل و بعد از فرآیند صمغ زدایی آسیاب پارچه لحاف تشک عروس جدید شدند تا پودرهایی از ساختارهای خام و فیبروئین خالص بدست آید.
مورفولوژی و ترکیب پودر با استفاده از میکروسکوپ الکترونی روبشی و طیف‌سنجی پراکنده انرژی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
تأثیر آسیاب بر ساختار ابریشم با استفاده از طیف‌سنجی مادون قرمز و رامان مورد مطالعه قرار گرفت، که نشان می‌دهد پودرهای ابریشم ساختار غالب ورقه β را حفظ می‌کنند.
پودرها نیز با استفاده از روش‌های کالریمتری اسکن تفاضلی و گرما سنجی آنالیز شدند.
مشخصه پیک گرماگیر حرارتی و دمای شروع پارچه مازراتی برای تجزیه ابریشم به مقادیر پایین‌تر برای همه پودرها منتقل شد که نشان‌دهنده پایداری حرارتی کمتر است.
با این حال، این فرآیند راهی کارآمد برای به دست آوردن پودر ابریشم است.
شکل آسیاب شده جدید ابریشم می‌تواند اجازه ورود آن به ماتریس‌های مختلف را بدهد یا بدون استفاده از حلال‌های خشن، پوشش‌هایی را تشکیل دهد و آنها را با ویژگی‌های جدید غنی‌سازی کند و از نظر بیولوژیکی سازگارتر کند.
ابریشم به‌عنوان یکی از امیدوارکننده‌ترین مواد پارچه مبلی با منشأ طبیعی برای اهداف بیوتکنولوژیکی و زیست‌پزشکی به‌طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است.
با توجه به خواص منحصر به فرد آن، مانند استحکام و چقرمگی قابل توجه، پایداری حرارتی بالا، زیست سازگاری، زیست تخریب پذیری، سمیت کم و اهمیت تکنولوژیکی نساجی، به عنوان یک سیستم دارورسانی، داربست برای مهندسی بافت، یا برای طراحی حسگرهای زیستی و پوشیدنی استفاده شده است.
  • منابع:
    1. Silk Powder from Cocoons and Woven Fabric as a Potential Bio-Modifier
  • تبلیغات: 
    1. موفقیت یک بانوی خانه دار با سرمایه گذاری اندک!
    2. با مالیدن نوعی صابون به چشمتان آن ها را تقویت کنید
    3. روش پولدار شدن در شهرهای کوچک!!
    4. جنایت باور نکردنی یک زن با سیم نیمه افشان به خاطر مرد مورد علاقه اش