با پوست میگو تازه اصفهان بهترین کت های چرم را تهیه می کنند

تعداد بسیار کمی از بیش از 3000 گونه میگو تازه اصفهان دهپای دریایی شناخته شده هدف آبزی پروری در مقیاس صنعتی بوده اند. برای اینکه یک گونه میگو اولویت بالایی برای پرورش داشته باشد.

باید دو ویژگی داشته باشد اندازه بدن بزرگ و ترجیح رفتاری برای آب های کم عمق گرم. گونه‌های میگوی استوایی که به اندازه‌های بسیار بزرگ رشد می‌کنند.

از الگوهای اکولوژیکی و فیزیولوژیکی مانند قانون اندازه دما، که پیش‌بینی می‌کند محیط‌های گرم برای اندازه‌های کوچک بدن انتخاب می‌شوند، مخالفت می‌کنند.

چگونگی تکامل میگوی استوایی با جثه بزرگ مورد استفاده در کشاورزی ناشناخته مانده است، زیرا تاریخچه فیلوژنتیکی میگوی پنهوئیدی هرگز در زمینه شواهد مولکولی، مورفولوژیکی و فسیلی مورد بررسی قرار نگرفته است.

بهره برداری انسان از گونه های بزرگ میگو از طریق آبزی پروری صنعتی در مناطق گرمسیری به سرعت در پنج دهه اخیر گسترش یافته است و به دلیل تخریب زیستگاه های آسیب پذیر ساحلی، به ویژه جنگل های حرا به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

به طور متناقض، فرض می شود که همین جنگل های حرا محیط های مهم مهد کودک برای جمعیت های طبیعی میگو هستند.

با توجه به تخریب مداوم محیط زیست و گرم شدن کره زمین، روشن کردن زمینه اکولوژیکی که در آن گونه‌های ارزشمندی مانند این میگوها تکامل یافته‌اند، بسیار مهم است.

ما یک فیلوژنی با داده های ترکیبی از زنده و فسیلی جمع آوری کردیم تا الگو و زمان تکامل میگوهای پرورشی صنعتی را بررسی کنیم و منشاء اندازه بدن بزرگ و ارتباط آن با ویژگی ها و رفتارهای آناتومیکی کلیدی را بررسی کنیم.

مجموعه داده‌های جدید مقیاس بزرگ ما از شخصیت‌های آناتومیکی و رفتاری، با توالی‌های مولکولی جدید تولید شده و قبلا منتشر شده ترکیب شد تا اولین تجزیه و تحلیل این کلاد را انجام دهد که داده‌های پدیده‌ای و گونه‌های فسیلی را با هم ادغام می‌کند.