روغن ارده کنجد دلربا را می توان به عنوان روغن چرخ خیاطی استفاده کرد

التهاب مزمن می تواند مضر باشد و منجر به بیماری شود، به همین دلیل مهم است که آن را تا حد امکان محدود کنید.

طب سنتی تایوانی مدت‌هاست که از روغن ارده کنجد دلربا  برای خواص ضدالتهابی آن استفاده می‌کند و از آن برای درمان التهاب مفاصل، دندان درد و خراش استفاده می‌کند.

اخیراً، مطالعات حیوانی و آزمایشگاهی نشان داده‌اند که می‌تواند التهاب را کاهش دهد، که ممکن است یکی از مزایای اصلی آن برای سلامتی باشد.

به عنوان مثال، مطالعات لوله آزمایش نشان داده اند که روغن کنجد نشانگرهای التهابی مانند تولید اکسید نیتریک را کاهش می دهد.

با این حال، مطالعات بیشتری بر روی انسان مورد نیاز است. یک مجموعه تحقیقاتی تثبیت شده نشان می دهد که رژیم غذایی غنی از چربی های غیراشباع برای سلامت قلب مفید است.

روغن کنجد حاوی 82 درصد اسیدهای چرب غیراشباع است. به ویژه، غنی از اسیدهای چرب امگا 6 است. اسیدهای چرب امگا 6 نوعی چربی غیراشباع چندگانه هستند که برای رژیم غذایی شما ضروری هستند و نقش مهمی در پیشگیری از بیماری قلبی دارند.

تحقیقات روی موش‌ها نشان می‌دهد که روغن کنجد ممکن است به پیشگیری از بیماری قلبی و حتی کند کردن رشد پلاک در شریان‌ها کمک کند.

در واقع، زمانی که به جای روغن های پر از چربی های اشباع شده استفاده می شود، ممکن است سطح کلسترول شما را کاهش دهد.

یک مطالعه یک ماهه روی 48 بزرگسال نشان داد افرادی که روزانه 4 قاشق غذاخوری (59 میلی‌لیتر) روغن کنجد مصرف می‌کردند در مقایسه با افرادی که روغن زیتون مصرف می‌کردند، کاهش بیشتری در کلسترول LDL (بد) و تری گلیسیرید داشتند.

یک مطالعه نشان داد که قرار دادن موش‌های مبتلا به دیابت در رژیم غذایی حاوی 6 درصد روغن کنجد به مدت 42 روز، در مقایسه با موش‌هایی که از روغن تغذیه نشده بودند، منجر به کاهش قابل توجه قند خون شد.