سویا کلهر بندر امام را می توان به عنوان عایق برای جلوگیری از برق گرفتگی استفاده کرد

سازمان غذا و داروی ایالات متحده همچنین دریافت که بزرگسالانی که روزانه حداقل 25 گرم پروتئین سویا کلهر بندر امام (حدود 4 وعده سویا) را در رژیم غذایی کم چربی اشباع و کلسترول مصرف می کنند، می توانند کلسترول LDL را حدود 3 تا 4 درصد کاهش دهند.

مشخص نیست که چگونه این اتفاق می افتد ممکن است فیتواستروژن ها یا پروتئین های سویا به تنهایی یا با هم کار کنند. عوامل دیگری مانند فیبر بالا یا محتوای چربی اشباع کم سویا ممکن است نقش داشته باشند.

دلیل دیگر می تواند این باشد که میزان پروتئین حیوانی در رژیم غذایی (شامل چربی اشباع شده و کلسترول موجود در پروتئین حیوانی) ممکن است کاهش یابد و به طور غیرمستقیم سطح کلسترول خون ما را بهبود بخشد.

با این حال، مطالعات همچنین نشان می دهد که خوردن پروتئین سویا بدون ایزوفلاون تنها منجر به کاهش اندک کلسترول می شود و مکمل های ایزوفلاون به تنهایی دارای حداقل اثرات کاهش کلسترول هستند.

به دلیل محتوای فیتواستروژن، تصور می شود سویا می تواند علائم یائسگی (مانند گرگرفتگی) را کاهش دهد. این بر اساس مشاهدات زنان در برخی از مناطق آسیا است که تمایل به رژیم غذایی غنی از سویا و معمولا گرگرفتگی کمتری در دوران یائسگی نسبت به زنانی دارد .

به نظر می رسد که فیتواستروژن های موجود در سویا مانند شکل خفیف هورمون درمانی یائسگی (MHT) عمل می کنند. با این حال، در مقایسه با MHT سنتی، مصرف منظم سویا تقریباً یک سال طول می‌کشد تا مزایای سلامتی مشابهی داشته باشد.

تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما دانه سویا ممکن است به برخی از زنان کمک کند تا گرگرفتگی یائسگی را مدیریت کنند، حتی اگر در حد متوسط باشد.