قهوه در شیراز را می توان به عنوان فلفل در غذا استفاده کرد

یافتن کافئین در بسیاری از مجتمع های ویتامین و مکمل های کاهش وزن و همچنین در برخی از محصولات آرایشی غیر معمول نیست.

در واقع، برخی تحقیقات نشان می دهد که قهوه در شیراز مملو از آنتی اکسیدان است و مصرف منظم کافئین می تواند حفظ وزن بدن، کاهش وزن را بهبود بخشد و به کاهش اشتها کمک کند.

با این حال، هنوز همه عملکردها شناخته نشده اند و ممکن است برای تأثیر قابل توجهی بر متابولیسم، به دوزهای بالای کافئین نیاز باشد. در نتیجه، تحقیقات فعلی باید ادامه یابد زیرا برخی از نتایج مطالعات در مورد کافئین هنوز متناقض هستند.

در مطالعه ای که در ژانویه 2021 در مجله علمی مجله انجمن بین المللی تغذیه ورزشی منتشر شد، محققان نشان دادند که نوشیدن قهوه غلیظ 30 دقیقه قبل از ورزش باعث افزایش چربی سوزی می شود.

دانشمندان نشان داده اند که کافئین با دوز حدود 3 میلی گرم بر کیلوگرم، نیم ساعت قبل از ورزش هوازی به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

میزان چربی سوزی آنها همچنین دریافتند که اگر ورزش در بعد از ظهر انجام شود، اثرات کافئین بیشتر از صبح است. در این مطالعه، محققان به دنبال تعیین اینکه آیا کافئین واقعا اکسیداسیون چربی یا چربی سوزی را در حین ورزش افزایش می دهد.

توصیه به ورزش با معده خالی در صبح برای افزایش اکسیداسیون چربی رایج است. با این حال، این توصیه ممکن است فاقد مبنای علمی باشد. در واقع، معلوم نیست که آیا این افزایش به دلیل ورزش صبحگاهی است یا بدون غذا برای مدت طولانی.

نتایج مطالعه نشان داد که مصرف حاد کافئین 30 دقیقه قبل از انجام تست ورزش هوازی، اوج اکسیداسیون چربی را در طول ورزش بدون توجه به زمان روز افزایش می‌دهد.

وجود تغییرات روزانه اکسیداسیون چربی در طول ورزش تایید شده است، این مقادیر در بعد از ظهر بیشتر از صبح در زمان های مساوی ناشتا است.