مبل یکی از رایج ترین وسیله در دنیای غرب محسوب می شود

یکی از رایج ترین وسایل در دنیای غرب ما مبل یا کاناپه در هر اتاق نشیمن است. این یکی از قطعات اصلی است که هر تازه ازدواج کرده باید قبل از اینکه خانه خود واقعاً “در کنار هم قرار گیرد” به دست آورد.

اما همیشه اینطور نبود. در واقع، این قطعه مبل راحتی ایتالیایی که اکنون رایج است، زمانی بازیگر یک انقلاب فرهنگی بود.

کاناپه یک مبلمان اولیه است که قدمت آن به مصر باستان و روم می رسد. با این حال، در این زمان، کاناپه ها فقط برای افراد مرفه جامعه بود. همچنین، این کاناپه‌ها روکش دار نبودند، یا راحتی مجللی را که امروزه با مبل‌ها می‌شناسیم، دارند.

اعتقاد بر این است که کلمه “مبل” از کلمه عربی “سفاح” به معنای “نیمکت بلند” گرفته شده است.

در مصر، باستان شناسان تعدادی کاناپه سلطنتی را در مقبره پسر پادشاه توت عنخ آمون پیدا کردند. مورخان بر این باورند که کاناپه‌ها در مصر باستان نیز تخت به حساب می‌آمدند، گوشواره طلا سفید بنابراین قرار دادن آن‌ها در مقبره به طور قطع نشان‌دهنده «آرامش» پادشاه در طول زندگی پس از مرگ بود.

در روم باستان، کاناپه‌ها بیشتر از استراحت در نظر گرفته می‌شدند. همه ما با موقعیت های غذاخوری دراز کشیده که اغلب در فیلم ها و نقاشی ها دیده ایم آشنا هستیم.

مبل

این بدان معناست که دور میز نیمکت‌ها یا کاناپه‌هایی وجود داشت که به مهمانان اجازه می‌داد در طول غذا دراز بکشند. بالشتک روی این کاناپه ها صرفاً یک پارچه یا نوعی ملیله بود.

دوره زمانی 1500-1650 به عنوان “عصر بلوط” در تاریخ مبلمان در نظر گرفته می شود. خانه های مردم عادی از مبلمان بسیار کمی تشکیل شده بود و حتی ثروتمندان نیز قطعات بسیار سفت و سختی داشتند که بیشتر از چوب بلوط ساخته می شد.

این ماهیت سفت و سخت مبلمان آنها بازتاب طبیعی قوانین و انتظارات اجتماعی آنها بود. آداب و شایستگی بسیار سختگیرانه بود. از مردم انتظار می رفت که در طول روز ایستاده، با وضعیت بدنی خوب و حالت های قابل ارائه، تنها در شب یا گاهی اوقات زمانی که تنها هستند استراحت کنند.

بنابراین، تمام مبلمان خود را به این تصویر و هدف اختصاص دادند. قرار نبود صندلی ها مانند «پسرهای تنبل» امروزی ما، یک مکان استراحت مجلل ایجاد کنند. مانکن لباس آنها صرفاً به عنوان مکانی برای نشستن و ایجاد آرامش برای پاهای شما در نظر گرفته شده بودند.

من هرگز فکر نمی کردم که معماری خانه ها در توسعه مبلمان تأثیر داشته باشد، اما این کار را کرد. زمانی که خانه ها کشدار و نمناک بودند، راه حل این بود که روی دیوارها فرش ها و فرش ها قرار داده شوند تا به عایق کاری و جذب رطوبت کمک کنند.

زمانی که این ها منسوخ شدند، لباس ورزشی زنانه دیجی کالا مردم به دنبال کاربردهای دیگری برای این ملیله ها بودند و این زمانی بود که صندلی ها و مبل ها روی صندلی و پشتی خود روکش کردند. مردم ملیله هایی را که قبلاً روی دیوارها بود برداشتند و شروع به استفاده از آنها برای تزئین مبلمان خود کردند.

  • منابع:
    1. History of the Sofa – A Cultural Revolution
  • تبلیغات: 
    1. طلای خالص معادن جهان
    2. زالو برای درمان بیماری های خاص
    3. آجیل فروشی که یک شبه راه صد ساله را پیمود.
    4. فروش مکمل بنزین کاربراتور