پسری با لنت ترمز الیگ بجای دسته گل به خواستگاری رفت

لنت ترمز الیگ گل میخ رزوه ای از فاصله دهنده های عرضی مختلف برای قرار دادن بازوی ترمز نسبت به رینگ استفاده می کنند. دوچرخه را روی یک پد بررسی کنید تا فاصله‌دهنده پهن‌تر و فاصله‌گیر باریک‌تر باشد.

پدهای گل میخ رزوه ای از یک جفت فاصله دهنده باریک و یک جفت فاصله دهنده پهن تر استفاده می کنند. اینها به داخل هواپیما منتقل می شوند یا برای قرار دادن بازوها روی لبه بیرونی تعویض می شوند. در حالت ایده آل، بازوی کولیس نزدیک به عمودی است زیرا لنت به لبه برخورد می کند.

در مثال زیر، کولیس سمت چپ دارای فاصله باریکی در داخل لبه است. کولیس سمت راست دارای فضای داخلی بازتر است. زاویه بازوهای کولیس متفاوت است. کولیس سمت چپ در اینجا در موقعیت بهتری قرار دارد، بنابراین فاصله‌دهنده باریک‌تر باید به داخل هواپیما برود.

فقط برای اینکه از سر راه خارج شود چرخ را بردارید و با برداشتن مهره نصب، جداکننده ها و لنت ترمز از بازوی کالیپر شروع کنید.

مجدداً به جهت جداکننده هنگام جدا شدن توجه کنید. پدهای جدید را از نظر فلش های جهت دار بررسی کنید که نشان می دهد در کدام طرف باید پد جدید را نصب کنید. اگر یک طرف بسته به نگهدارنده و یک طرف باز وجود داشته باشد، سمت بسته همیشه به سمت جلو می رود.

پد جدید را با توجه به جهت اسپیسر نصب کنید. این فرآیند را روی پد دوم تکرار کنید. پدهای جدید را بررسی کنید و به دنبال منحنی پد بگردید. منحنی باید با منحنی لبه مطابقت داشته باشد.

یک شیار در پشت پد برای پذیرش گیره نگهدارنده وجود خواهد داشت. پد را کاملاً در جای خود فشار دهید و گیره نگهدارنده را نصب کنید.

این فرآیند جایگزینی لنت ها با ناودانی های نخی را به پایان می رساند، اما برای عملکرد صحیح ترمز باید تنظیمات بیشتری انجام دهید. مقاله ما در مورد تنظیم لنت ترمز را ببینید.