پودر زغال اکتیو موجب شادابی گیاهان آپارتمانی می شود

هیئتی از سازمان ایمنی غذای اروپا حکم داد که شواهد کافی برای حمایت از استفاده از پودر زغال اکتیو برای گاز بیش از حد وجود دارد و توصیه می کند حداقل 1 گرم حدود 30 دقیقه قبل از غذا و همچنین 1 گرم بعد از غذا مصرف شود.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) توصیه مشابهی را ارائه نکرده است، و مهم است که توجه داشته باشید که FDA هیچ مکملی، از جمله زغال فعال، را به همان روشی که داروهای پزشکی انجام می دهد، تنظیم نمی کند.

از آنجایی که زغال چوب فعال سموم را در روده به دام می اندازد، ممکن است از جذب باکتری ها و داروهای اسهال در بدن جلوگیری کند.

در واقع، نویسندگان یک بررسی در سال 2017 بیان می‌کنند که زغال چوب فعال یک گزینه درمانی مناسب برای اسهال است، به ویژه به این دلیل که این مکمل در مقایسه با سایر درمان‌های ضد اسهال عوارض جانبی نسبتا کمی دارد.

با این حال، کلینیک مایو بیان می کند که زغال چوب فعال در تسکین اسهال موثر نیست. تحقیقات بیشتری برای تأیید اینکه آیا زغال چوب فعال در واقع می تواند در درمان و پیشگیری از اسهال نقش داشته باشد، مورد نیاز است.

به گفته کارشناسان، به طور کلی، زغال چوب فعال ممکن است برای استفاده گاه به گاه بی خطر باشد، اما به گفته کارشناسان، با احتیاط کار کنید.

بر اساس یک مطالعه مشاهده‌ای هفت ساله که در سال 2010 منتشر شد، واکنش‌های نامطلوب به زغال فعال نادر است، اما این مطالعه استفاده از زغال چوب فعال را فقط در محیط‌های بیمارستانی مورد بررسی قرار داد.

یکی از خطرات مصرف زغال فعال در خارج از محیط بالینی این است که در فرآیند به دام انداختن و از بین بردن “سموم”، مکمل ممکن است مواد مغذی مهمی را از دستگاه گوارش حذف کند.