کشف خرما رطب در بازار در اعماق اقیانوس آرام موجب انفجار شد

خرما به دلیل فواید بی شماری که برای سلامتی دارد یکی از بهترین مواد برای رژیم غذایی روزانه است. نخل خرما به طور گسترده در مکان های گرم و خشک، عمدتاً در خاورمیانه و شمال آفریقا رشد می کند.

خرما رطب در بازار مخزن طبیعی قندهایی مانند ساکارز، فروکتوز و گلوکز است. خرمای تازه در هر 100 گرم حدود 157 کالری و خرمای خشک بیش از 300 کالری در هر 100 گرم دارد.

تغذیه، امنیت غذایی و مواد خام صنایع غذایی را تامین می کند. این یک غذای اصلی برای نسل ها بوده است و دارای چندین فواید سلامتی است.

خرما علاوه بر محتوای قند طبیعی بالای خود، حاوی مواد مغذی اضافی به شکل پروتئین، فیبر خام، لیپیدها و آنتی اکسیدان ها است که آن را به یک غذای کاربردی با مزایای سلامتی قابل توجه تبدیل می کند.

خرما بسیار شیرین است و بسته به رقم، مرحله رسیدن و رطوبت کلی بین 50 تا 88 درصد وزن کل خود را دارد. قندهای غالب خرما فروکتوز و گلوکز هستند که دو سوم کل گوشت را تشکیل می دهند.

آب یک پنجم کل آرایش گوشتی را تشکیل می دهد و مقدار (کم) باقیمانده فیبرهای رژیمی است. پروتئین، لیپیدها، فیبر خام، مواد معدنی، ویتامین ها (به ویژه ویتامین B) و تانن نیز در خرما به وفور یافت می شود.

خرما دارای محتوای غذایی قابل توجهی است و بنابراین می تواند به نیازهای غذایی انسان کمک کند. گوشت خرما بین 0.2 تا 0.5٪ روغن دارد، در حالی که دانه یا گودال حاوی 7.7-9.7٪ است.

اسیدهای چرب غیراشباع اولیه شامل اسیدهای پالمیتولئیک، اولئیک، لینولئیک و لینولنیک هستند. غلظت اسید اولئیک دانه‌های خرما بین 1/41 تا 8/58 درصد در نوسان است.

خرما حاوی 23 نوع اسید آمینه مختلف است که برخی از آنها در میوه های محبوب مانند پرتقال، هلو، انگور و سیب وجود ندارد. مقدار کمی ویتامین C، ویتامین B(1) تیامین، B(2) ریبوفلاوین، اسید نیکوتینیک (نیاسین) و ویتامین A نیز در آنها وجود دارد.