کشف عنصر جیوه توسط شخصی ناشناس

جیوه یک فلز انتقالی است که به عنوان نقره سریع نیز شناخته می شود. هیچ کس مطمئن نیست که چه کسی این عنصر را کشف کرده است.

جیوه از زمان های قدیم استفاده می شده است. محل قرار گرفتن جیوه در چرخ خیاطی قدیمی چینی ها، مصری ها و هندوها از جیوه استفاده می کنند. در 1500 ق.م. جیوه در مقبره های مصر باستان یافت شد.

همچنین نوشته‌هایی یافت شده است که «نقره مایع» و «آب نقره» نوشته ارسطو در قرن چهارم قبل از میلاد نوشته شده است. یونانیان جیوه را هیدراژیرم می نامیدند.

جیوه
مسمومیت با جیوه مقاله “سم ترجیحی ما” در شماره مارس 2005 مجله Discover موضوع مسمومیت با جیوه را مطرح می کند.

نویسنده، کارن رایت، می نویسد: لباس کردی زنانه سنندج «جیوه به طور غیرقابل تصوری سمی و خطرناک است. یک قطره روی دست انسان می تواند به طور غیرقابل برگشتی کشنده باشد.

یک قطره در یک دریاچه بزرگ می تواند تمام ماهی های موجود در آن را برای خوردن ناامن کند. این بیانیه آغازین مقاله بود که برای اولین بار توجه من را به خود جلب کرد، زیرا فکر نمی کردم جیوه تا این حد کشنده باشد.

آلودگی جیوه
پیامدهای تماس آلودگی عکس اتو جیوه دار با جیوه افراد می توانند از طرق مختلفی با جیوه در تماس باشند. خطر قرار گرفتن در معرض جیوه در صنایع دندانپزشکی، بهداشتی و شیمیایی افزایش می یابد.

افراد همچنین در صورت مصرف مقادیری بیش از حد جیوه، آب نخود برای سرفه مانند بیش از 6 اونس ماهی تن در هفته، یا بیش از 12 اونس ماهی مانند میگو، کنسرو ماهی تن، ماهی قزل آلا، پولاک یا گربه ماهی، در معرض خطر مصرف مقادیر نامطلوب جیوه هستند. . قرار گرفتن در معرض جیوه می تواند باعث ایجاد مغز شود.

  • منابع:
    1. Mercury And Its Effects On Mercury
  • تبلیغات: 
    1. سرامیک در رده کاشی هنگامی که آن را لمس می کنید
    2. کیک و موز له شده را برای رطوبت بیشتر
    3. رنگ مقاوم با گازهای گلخانه ای
    4. جوراب های خدمه جوراب های کوتاه و ضخیم یا نازک روزمره