کودکی با پوشیدن جلیقه ضد گلوله دچار خفگی شد

8 فنجان (250 میلی لیتر) پودر ژلاتین بدون طعم (تقریباً 1.25 کیلوگرم) با 8 لیتر آب (1 قسمت ژلاتین برای هر 4 قسمت آب) مخلوط می شود تا تمام پودر حل شود.

پس از ریختن محلول در ظروف (برای مخلوط فوق از ظروف 2×5 لیتری استفاده شد)، 5 قطره اسانس (اسانس برگ دارچین) روی محلول ریخته و به آرامی داخل آن هم زده شد.

ارتش ها قبل از خرید جلیقه ضد گلوله باید آزمایش های اساسی انجام دهند.

دلیل اسانس این است که اجازه می دهد حباب های موجود در محلول از بین بروند و بوی بهتری به ژل بالستیک بدهد. محلول در ظروف قرار داده شده در یخچال قرار می گیرد.

ژل بالستیک 36 ساعت پس از ساخت آماده استفاده بود و سپس در لفاف سلفون پیچیده شد. ویدئویی که جزئیات ساخت ژل بالستیک را نشان می دهد.

چگالی ژل بالستیک 996 کیلومتر بر متر مکعب (99.6 درصد چگالی آب) محاسبه شد. تراکم متوسط خون، چربی و ماهیچه انسان [32] که قوام گوشت انسان است، 1004 کیلوگرم بر متر مکعب است.

تفاوت 0.8٪ در تراکم برای ژل بالستیک برای تکثیر گوشت بدن انسان قابل قبول است. سه وزن پارچه کولار در آزمایش ها به نام های 160 GSM، 200 GSM و 400 GSM استفاده شد.

از آنجایی که کولار می تواند به عنوان یک ماده بافته استفاده شود، بالاترین استحکام ماده را می توان در جهت 0-90 استفاده کرد. نمونه ها با جهت گیری 45-45 (شبه همسانگرد) روی هم چیده شدند که انرژی بیشتری در هنگام ضربه نسبت به جهت گیری های 0 تا 90 که روی یکدیگر چیده شده اند جذب می کند.

نمونه‌های مورد استفاده در آزمایش‌ها در مضرب‌های 3 لایه ساخته شدند که هر نمونه به ترتیب 9045±90 لایه‌بندی شد. وقتی دو یا سه نمونه روی هم قرار می‌گرفتند این کار به این صورت بود که آخرین لایه یک نمونه در 45 درجه به لایه بعدی نمونه بعدی قرار می‌گرفت.

ورق های کولار به ورق های سایز A4 تقسیم و برش داده شدند تا با استفاده از رزین اپوکسی و هاردنر توصیه شده به یکدیگر متصل شوند.

نمونه ها برای خشک شدن رها شدند. نمونه ها پس از گیرش رزین و پیچ و مهره به یکدیگر بریده شدند و در موقعیتی قرار گرفتند تا آزمایشات انجام شود.