یک معمار ایرانی با ظروف مسی کیلویی دست دوم مسجدی سرخ ساخت

فولاد ضد زنگ 25 برابر کندتر از مس برای انتقال گرما است و برای گرم کردن آن به سوخت و آتش بیشتری نیاز دارید، مس از کسری از گرما استفاده می کند تا بسیار سریع داغ شود.

به علاوه، قلع را می‌توان برای قرن‌ها جایگزین کرد زیرا فرسوده می‌شود، و هم قلع و هم مس زنگ نمی‌زنند.

بنابراین بله، ظروف مسی کیلویی دست دوم و قدیمی واقعاً تجدیدپذیر هستند و هرگز به محل دفن زباله نیاز ندارند.

در پایان، دانستن اینکه ظروف آشپزی من به معنای واقعی کلمه از چیزی به جز مس و قلع (و گاهی اوقات آهن برای دستگیره‌ها) ساخته نشده است، جوهره پخت و پز خالص است.

مراقبت سریع

قبل از اینکه شما را به رویاهای مسی خود بسپارم، می‌خواستم نکات، ترفندها و هک‌هایی را برای مراقبت از آن به شما بگویم – رایج‌ترین سؤالاتی که دریافت می‌کنم.

اگر مس جدید دارید، می‌توانید با مالیدن سس کچاپ یا سیب‌زمینی روی آن، شستن و خشک کردن آن، بیرون را براق نگه دارید. اگر مس شما از حرارت و استفاده کمی تیره شده است، با آرد، سس گوجه فرنگی و کمی سرکه خمیر درست کنید و روی آن بمالید و قبل از شستن، بگذارید کمی بماند (اما خشک نشود).

و اگر اجناس شما کاملاً تیره است، می‌توانید یک ماده پاک‌کننده لکه‌دار را در قسمت بیرونی آن قرار دهید و سپس آن را با یک پولیش مسی دنبال کنید مطمئن شوید که مواد شیمیایی با قلع داخلی تماس نگیرید (اگر اتفاقی افتاد) ظروف مسی با روکش ضد زنگ، لازم نیست به اندازه داخلی آن دقت کنید).

هرگز ظروف مسی خود را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید صابون های ما مس را حکاکی و سوراخ می کنند و هرگز از ظروف فلزی استفاده نکنید یا یک قابلمه مسی قلع دار را وقتی خالی است گرم نکنید.

وویلا! شما اکنون بیش از بسیاری از مردم در مورد ظروف مسی مسلط هستید، پس برای چی منتظری؟ برو کمی پیدا کن، خوب بپز، و با معنی بپز!