با گلاب چهار لیتری از شر جوش های صورتتان خلاص شوید

اگر نشانه ای وجود داشت که زیبایی واقعاً چند منظوره است، گلاب چهار لیتری همین است. گل رز ممکن است حیاط ما را زیبا، میزهای انتهایی مجلل و اتاق‌ها را تازه کند اما ممکن است به رفع خستگی، اضطراب، خشکی پوست یا احتقان نیز کمک کند.

گلاب چیز جدیدی نیست فسیل‌ها نشان می‌دهند که گل رز قدمتی 30 میلیون ساله دارد و گلاب برای 14 قرن منبع مورد اعتماد وجود داشته است که منشأ آن در شیوه‌های پزشکی و معنوی ایرانیان است.

به طور سنتی، هیدروسول رز از گل رز داماسک تقطیر می شد، اما امروزه شرکت ها از گونه های مختلف گل رز از جمله گل رز وحشی و گل رز کلم استفاده می کنند.

به راحتی می توان هوای سرد را برای خشکی پوست سرزنش کرد، اما کولرها و بخاری ها نیز مقصر هستند. این دستگاه‌ها رطوبت هوا را کاهش می‌دهند و باعث خشک شدن سلول‌ها می‌شوند از این رو پوست سفید و پوسته پوسته می‌شود.

اما یک مطالعه در سال 2014 نشان داد که مه در آبرسانی به بیرونی ترین لایه پوست ما به خصوص در ماه های زمستان بسیار موثر است. گل رز را اضافه کنید و یک درمان طبیعی عالی خواهید داشت.

Dominique Caron، بنیانگذار Apoterra Skincare می گوید: «رز مطلق عملکرد سد پوستی را بهبود می بخشد و از دست دادن آب پوستی را کاهش می دهد.

همچنین سرشار از آنتی اکسیدان ها و برخی خواص ضد باکتریایی است. از آنجایی که مقدار ترکیبات فعال گلاب به طور قابل توجهی کمتر از اسانس مطلق یا اسانس است، گلاب برای پوست و سیستم عصبی شما بسیار ملایم تر خواهد بود.

نحوه انجام: روزانه گلاب را روی نواحی پوست خشک مانند پشت دست ها، پاها و صورت خود اسپری کنید. برای پوست های به شدت خشک، از جمله اگزما، درمان با پوشش مرطوب با گلاب را امتحان کنید.

غبار گل رز علاوه بر بوی بهشتی، اثرات آرام بخش قدرتمندی بر بدن ما دارد. یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که استنشاق گلاب باعث کاهش اضطراب در بیمارانی می شود که تحت اقدامات پزشکی هستند.

این احتمالاً به دلیل حس بویایی یا بوی خوب قدیمی است که سیگنال‌های آرامش‌بخش را به مغز ارسال می‌کند. رابین هیلاری، RN می‌گوید.

«برای بیماران من که قبل از یک روش حداقل تهاجمی اضطراب نشان می‌دهند دیدن سرنگ‌هایی که به صورت خود نزدیک می‌شوند می‌تواند تا حدودی دلهره‌آور باشد من لباس‌هایشان را با گلاب می‌پاشم.

دفعه بعد که سرحال هستید و به نظر نمی رسد آرام باشید، صورت خود را بشویید. بسیاری از روتین مراقبت از پوست خود به عنوان روشی موثر برای آرام کردن یاد می کنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.