مردی با فروش کنسرو تن ماهی میلیاردر شد

کنسرو ماهی تن روی میزها یا در جعبه های ناهار بسیاری از خانواده های کبک یافت می شود. بسیار مقرون به صرفه، لاغر، پر از پروتئین خوب… این غذا از برخی جهات به کمال نزدیک است. اما خیلی ها تعجب می کنند.

برای یک چیز، چگونه کنسرو تن ماهی شده با قیمت های پایینی به فروش می رسد در حالی که همتای تازه آن یک لوکس واقعی است؟

از سوی دیگر، وقتی از ماهی تن نام می‌بریم، از روش‌های مخرب ماهیگیری و آلاینده‌های مضر برای سلامتی زیاد صحبت می‌کنیم. آیا باید از کنسرو ماهی تن هم بترسیم؟

اولین سوالی که ما را آزار داد قیمت آن بود. 100 گرم تن ماهی کنسرو شده را می توان با قیمت 0.88 دلار پیدا کرد، در حالی که ماهی تن تازه چه قرمز و چه زرد یک ماهی گران قیمت است.

آنها به سادگی همان گونه ماهی نیستند. در واقع، نام “تون” نشان دهنده انواع مختلفی از گونه ها است، این یک خانواده بسیار گسترده است. ماهی های مختلف وزن، رنگ و اندازه متفاوتی دارند.

برخی از آنها کمیاب تر از دیگران هستند، برخی بیشتر مورد توجه قرار می گیرند زیرا طعم ظریف تری دارند. گونه هایی که به صورت تازه فروخته می شوند، معمولاً از این گونه هستند، بنابراین هزینه نسبتاً بالایی دارند.

در مورد کنسرو تن ماهی نیز تنوع زیادی از گونه ها وجود دارد. با این حال، به طور کلی، آنها در کنار هم تحت نام های “تن سبک” و “تون آلباکور” دسته بندی می شوند و به ندرت می توان دقیقاً مشخص کرد که کدام گونه خاص است.

به خصوص در مورد ماهی سبک. ماهی تن سفید اغلب از گونه‌ای به نام آلباکور می‌آید. توصیه می شود به دلیل وجود آلاینده های مضری که در آن وجود دارد، از مصرف زیاد ماهی تن تازه خودداری کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.